Pre-school Directorate

KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ

ÇALIŞMA USÜL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

    

AMAÇ;  

Kreşin işletilmesinden sorumlu olup, bağlı bulunduğu Sosyal Yardım İşler Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak.

            -Kreşin yıllık ihtiyaçlarını tespit etmek.

-Kaliteli hizmet verilmesi için gerekli tedbirleri almak.

-Görevli personelin iş ve çalışma düzeni ile ilgili gerekli tedbirleri almak.

            -Kreşin temizlik ve sağlık şartlarına uygunluğunu, beslenme ve eğitim hizmetlerinin yeterli olup olmadığını kontrol etmek.

-Hizmetlerle ilgili harcama ve kayıtların düzenli olarak tutulmasını sağlamak ve harcamaları kontrol etmek.

GÖREVLERİ;

-Mevzuatın gerektirdiği kayıt ve evrakların düzenli olarak tutulmasını sağlamak.

-Kreşe alınacak çocuklar ile ilgili değerlendirmeleri yapmak.

-M.Agâh Bursalı Kreşi olarak, Mudanya sınırları içerisinde ikamet eden ve müracaat edenlerden 3-6 yaş grubuna giren çocukların bakım ve eğitimini sağlamak.

-Bünyesinde 1 sorumlu, 1 şef memur, çocukların yaş grupları göz önünde tutularak çocuk gelişimcisi veya çocuk eğitimcisi, çocuk bakıcısı, hemşire veya sağlık memuru, mutfakta görevli 2 personel, temizlik işlerinde görevli yeteri kadar temizlik işçisi bulundurmak.

-Sosyal Yardım İşleri Müdürü’ne karşı sorumlu olmak ve işleyiş ile ilgili rapor sunmak.

 

YETKİ VE SORUMLULUKLARI;

 

Madde 1 - Çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini sağlamak üzere gerekli faaliyetleri bir program dâhilinde uygulamak, onların beslenme ve temizliklerini sağlıklı bir biçimde sağlamak.

Madde 2 - Çocuk Gelişimi ve Eğitimcileri Üniversite veya Kız Meslek Liselerinin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümü mezunlarından atanır.

 

Madde 3 - Sorumlu oldukları bölümün tüm sağlık şartlarını yerine getirmek, çocukları periyodik muayene ve sağlık kontrollerine hazırlamak, kiloları, boyları ve dişleri ile ilgili bilgileri sağlık izleme defterine işlemek.

Diğer Personel:

Kreşte, her çocuk grubuna 1 bakıcı ve yeteri kadar temizlik personeli bulundurulur.

Kreşte, her sınıf için olması gereken öğrenci sayısı; asgari 10, azami 20 kişi olarak sınırlıdır.

Çocuklar 3-4-5- yaş olmak üzere 3 gruba ayrılır.

Tam gün grubunda mevcut sınıfın sayısı kadar yatak kapasitesi bulundurulur.

 

KREŞE KABUL VE BAŞVURU ŞARTLARI;

Kabul: Müracaat, kurumdan alınacak başvuru formu doldurularak, aynı kuruma teslim edilerek yapılır.

Form incelenerek çocuğun kaydının yapılması halinde ücret peşin tahsil edilir. Çocuk kabul edilir. Müracaat sayısı Kreş kapasitesinin üzerinde olması halinde çalışan anne-babaların çocuklarına öncelik tanınır. Eşitliği halinde ise kura ile tespit edilir.

Bulaşıcı hastalığı (hastalık süresince) ağır ruhsal, sinirsel ve bedensel sakatlıkları olan çocuklar kabul edilemez.

Kayıt aşamasında Belediyede çalışan personelin kendi çocukları için öncelik tanınır.

Kayıt İçin İstenen Belgeler:

  • Velinin dilekçesi
  • Anaokulu başvuru ve sözleşme formu
  • Çocuğun sağlık raporu
  • Çocuğun aşı kartı fotokopisi
  • Gaita testi
  • Ebeveynlerin 1’er adet vesikalık fotoğrafı
  • Çocuğun 6 adet vesikalık fotoğrafı

 

Belgeler her çocuk için tutulacak dosyada saklanır. Belgelerdeki bilgilerin doğru olmaması halinde çocuğun kaydı silinir.

Ücret:

Kreş’e kabul edilen çocukların yeme-içme ve bakım hizmetleri ücretlidir. Belediye Meclisince tarife tespit edilir.

  1. Kreş ücretleri kayıt tarihinden itibaren tespit edilen tarihlerde peşin tahsil edilir. Gecikme en geç üç gündür. Verilen süre geciktiğinde gecikme zammı uygulanır.
  2. Veliler geçici ve sürekli ayrılmalarda yazılı bilgi vermek zorundadır. Geçici ayrılmalarda peşin alınmış ücrete müteakip ay ücretten mahsup edilir. Ancak 10 günlük sürenin altında olan geçici ayrılmalarda iade ve mahsup işleri yapılmaz. Mahsup işlerde tatiller ve bayramlar dikkate alınmaz.
  3. Aralıksız 10 gün veya daha fazla hiç bilgi verilmeden veya bilgi verildiği halde tarihi geciktirdiği takdirde kayıt silinir.
  4. Çocuklarını tam veya yarım gün vermek isteyen veliler durumu dilekçe ile bildirmek zorundadır. Bu durumda ücretin yarısı ödenir.
  5. Toplu ulaştırma giderlerinin ücretleri tarifesi Belediye Meclisince belirlenir.
  6. M. Agâh Bursalı Kreşi çocuklarının beslenme, personel ve her türlü giderleri bu yönetmelik uygulandığı sürece Belediye Bütçesinden karşılanır.
  7. Hastalık nedeniyle on beş iş günü ve daha uzun süreli rapora dayalı devamsızlıklarda, çocuğun raporlu olduğu süreci kapsayan ücretleri ile Çocuğun herhangi bir nedenle kuruluştan ayrılması, ilişiğinin kesilmesi veya kuruluşun kapanması durumunda, ayrılış ve kapanma tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ödenmiş ücretleri kuruluş tarafından iade edilir.

 

Çocukların Beslenmesi:

Kreş’te çocuklara öğle yemeği ile sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki kahvaltı verilir.

Sabah Kahvaltısı Müdürlük tarafından temin edilir.

Öğleden sonraki kahvaltı çocuğun velisi tarafından temin edilir.

Kreş Binasının Kullanılması:

Kreş için ayrılan bölümler asli amaçlar dışında işletilemez, konut veya misafirhane olarak kullanılamaz.

 

Kreşte Çalışma Saatleri:

Kurumun çalışma saatlerinin başlamasından yarım saat önce, çalışma saatinin bitiminde yarım saat sonrasına kadar hizmet verilir.

Kreşte Bulunan Dosya ve Defterler:

  1. Çocuk kayıt defteri
  2. Her çocuk için bir dosya
  3. Sağlık izleme dosyası
  4. Gelen-Giden Evrak teslim defteri ve dosyası
  5. Gerekli Muhasebe defter ve kayıtları
Sayfayı paylaş
Mudanya Belediyesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close