T.C.
BURSA
MUDANYA BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Temizlik İşleri Müdürlüğü
Çalışma Yönetmeliği
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç
Madde 1 : Bu yönetmelik, Mudanya Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünün görev ve
çalışma esaslarını belirler.
Kapsam ve Dayanak
Madde 2 : Bu yönetmelik hükümleri , Mudanya Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde uygulanır. Temizlik İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 03.07.2005 tarihli 5393 Sayılı Belediye Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 3 : Bu yönetmeliğin uygulanmasında ;
Belediye; Mudanya Belediyesini,
Başkanlık ; Mudanya Belediye Başkanlığı’nı,
Müdürlük; Temizlik İşleri Müdürlüğü’nü ,
Müdür ; Temizlik İşleri Müdürü’nü
Büro Sorumlusu; Müdürlüğün görevleri kapsamında yer alan iş ve işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak, denetlemek ve düzenlemek ile görevli personeli,
Kontrolör; Müdürün görevlendirdiği iş kollarında işleyişi denetlemek ve düzenlemek ile sorumlu personeli, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Organizasyon Yapısı ve Görevler
Madde 4 : Temizlik İşleri Müdürlüğü, Müdür ve Müdüre bağlı aşağıda yazılı personel ve ekiplerden oluşur.
4.1. Müdür, Temizlik İşleri Müdürü
4.1.1. Belediye Başkanının ve/veya yetki verdiği Başkan yardımcısının gözetimi ve denetimi altında, yürürlükteki mevzuatlar gereği Müdürlüğün sevk ve idaresinin organize etmek, kadrosal yapıyı incelemek ve gerekiyorsa geliştirilmek, kadrolar arasında görevleri dağıtmak, görevlendirilen personelin yetki ve sorumluluklarını belirlemek
4.1.2. Müdürlüğün amaç ve ödevlerini Belediyenin stratejik planına uygun olarak yürütmek, hizmetlerin etkin şekilde yürütülmesi için planlama ve harcama yapmak,
4.1.3. Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak
4.1.4. Bu yönetmelikte belirtilen Müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli
şekilde yürütülmesini sağlamak,
4.1.5. Belediyemiz stratejik planına uygun olarak yıllık Müdürlük bütçesinin ve yatırımın /cari projelerinin belirlenmesini ve gerçekleşmesini sağlamak,
4.1.6. Kurumlar arası ve kurum içi yazışmaları, konusu ile ilgili kişilere havale
etmek, takip ve denetimini yapmak,
4.1.7. İlgili mevzuatlara hakim olmak, tüm işlemleri mevzuata uygun olarak yürütmek
4.1.8. Hizmetlerin yürütülmesi sırasında insan ve çevre sağlığı açısından gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak, gerekli teknolojileri ulusal uluslararası gelişmeleri takip etmek,
4.1.9. Yürütülen iş ve işlemlerinin kontrolünü kendine bağlı büro sorumlusu ile birlikte
yapmak, takibini ve kontrolünü sağlamak,
4.1.10. Personelin devamını takip etmek, disiplini sağlamak.
4.1.11. Sorumluluğu altındaki tüm işleri ve çalışanları denetlemek, astlarının arasında ve görevinin gerektirdiği tüm birimlerle gerekli koordinasyonu kurmak. Hiyerarşik kademelere uymak, kademe atlamamak ve atlanmasını önlemek.
4.1.12. Personelin gerekli eğitim ihtiyacını belirleyerek İnsan Kaynakları ve Eğitim
Müdürlüğü’ne iletmek ve planlanan eğitimlere ilgili personelin katılımı sağlamak.
4.1.13. Sorumluluğundaki uzun / kısa vadeli işleri planlamak, günün değişen koşullarına göre planlarda esneklik yaratarak, işlerin tam zamanında etkin ve ekonomik yürütülmesini sağlamak,
4.1.14. Harcama Yetkilisi olarak, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak,
4.1.15. Harcama Yetkilisi olarak bütçede öngörülen ödenekleri kadar harcama yapmakla sorumlu olmak, harcama talimatı ile bütçesinden harcama yapmak, yetkinin devredilmesi durumunda idari sorumluluğun devam ettiğini bilmek.
4.1.16 Sorumluluğundaki uzun / kısa vadeli işleri planlamak, günün değişen koşullarına göre planlarda esneklik yaratarak, işlerin tam zamanında etkin ve ekonomik yürütülmesi için gerekli gelişmeleri ve yayınları izlemek.
4.2. Büro Sorumlusu , Müdürlük görevlerini takip ve düzenlemekle sorumlu Müdür tarafından görevlendirilen personel,
4.2.1. Müdürlüğün görevleri kapsamında yer alan iş ve işlemlerin yerine getirilmesi için gerekli düzenlemeleri yapmak
4.2.2. Her türlü iş ve işlemin ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesi sağlamak ve kontrol etmek
4.2.3. Hizmet kalitesi ,faaliyetlerinin etkililiği ve verimliliğini artırıcı tedbirleri almak,
4.2.4. Müdürlük hizmetlerinde işleyişi denetlemek , çalışma koşullarının ve sistemin iyileştirilmesi için çalışmalar yapmak ve gelen önerileri derlemek,
4.2.5. Müdürlük hizmetleri gereği ihtiyaç duyulan mal ve hizmet alımlarının 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında uygun alım yöntemi ile temin edilmesi için personel/personellerin görevlendirilmesi , iş ve işlemlerin kontrolünü sağlamak
4.2.6. Müdürlük hizmetleri kapsamında Müdüre sözlü yada yazılı olarak rapor ve önerileri sunmak
4.3. Kontrolör ; Müdür’ün belirlediği iş kolu/iş kollarında ; her türlü iş ve işlemin ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesi ,hizmet kalitesinin ,faaliyetlerinin etkililiğini ve verimliliğini artırıcı tedbirleri almak, işleyişin takibi , personelin görevlendirilmesi, ihtiyaçların belirlenmesi ve çalışma koşullarının iyileştirilmesinden sorumlu personel
4.4. Diğer Personel; Müdürlüğe ait işlerin yerine getirilmesinde kendilerine verilen görevleri gereği gibi ve süresi içinde yerine getirmekle yükümlü, ilgili Kontrolör , Büro Sorumlusu ve Müdüre karşı sorumludur.
5.1. Belediye sınırları içerisindeki evsel katı atıkların toplanmasını, toplanan evsel atıkların kent katı atık sıhhi depolama sahalarına taşınmasını sağlamak
5.2. İlçe sınırlarında bulunan cadde, sokak, bulvar, meydanların düzenli olarak süpürge makinası ve mevkici desteği ile süpürülerek temizlenmesinin sağlanmak
5.3. Çöp toplama ve sokak temizliği çalışmalarının aksamadan yürütülmesi ve taşıma sırasında çevre kirliliğine neden olmaması için gerekli tüm tedbirlerin almak, bu amaca ilişkin plan ve programları belirlemek, takip ve kontrolünü sağlamak,
5.4. Hastaneler, okullar, pazaryerleri gibi kamu alanlarında çöp toplama çalışmalarının insan ve çevre sağlığını tehlikeye atmadan, en etkili biçimde yürütülmesinin sağlanması için gerekli programları yapmak, denetlemek,
5.5. Belediye sınırlarında bulunan çöp konteynerleri ile ilgili tespit çalışmaları yapmak, eksiklikleri gidermek, tamire gerek duyulan konteynerleri tamir etmek için gerekli çalışmaları yapmak (tekerlek, kapak gövde tamirleri, boya vb.) ,konteynerlerin yıkanmasını sağlamak,
Kontroller sırasında tespit edilen eksikliklerin ve uygun görülen taleplerin giderilmesi için konteyner, sallama el çöpü kovalarının satın alma yoluyla temini için gerekli iş ve işlemleri takip etmek,
5.6. Kurulan semt pazaryerlerinin çöplerini toplamak ve aynı akşam içerisinde süpürme ve yıkama işlemleri ile temizlenmesini sağlamak,
5.7. Çöp toplama araçlarına alınamayacak büyüklükteki eski ev eşyalarının( koltuk , kanepe gibi) toplanmasını sağlamak,
5.8. Hane kaynaklı tadilat ve peyzaj atıklarının evsel atıklardan ayrı olarak gerektiğinde Meclis kararıyla belirlenen bedel karşılığı kaldırılmasını sağlamak,
5.9. Yürütülen çalışmalar ve yeni başlayacak uygulamalar hakkında vatandaşlarımızın bilgilendirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, ilgili birimlerle yapılacak ortak çalışmalar ile afiş, broşür, el ilanı, duyuru ilanı gibi malzemelerin hazırlatılarak dağıtılmasını sağlamak,
5.10. Temizlik İşleri Müdürlüğü faaliyetleri ile ilgili basında yer alan haberleri takip
etmek, konuyla ilgili gerekli önlemleri almak,
5.11. Belediyemiz internet sitesindeki Müdürlük hizmetlerine dair bilgileri sürekli güncellemek , uygulamalara dair duyuru çalışmaları yapmak için Basın Birimi ile koordineli çalışmak,
5.12. Resmi bayramlar ve kurumlar tarafından düzenlenecek etkinliklerde tören/açılış
alanlarının temizlenmesini sağlamak,
5.13. Halkın kullanımına açık lavabo ,çeşme vb. alanların temizlenmesi,
5.14. İbadethanelerin temizliğinin yapılmasını sağlamak,
5.15. Yaşanan doğal sel felaketleri sonrasında cadde ve sokaklardaki atıkların diğer müdürlükler ve kurumlarla eşgüdüm içinde temizlenmesini sağlamak,
5.16. Kaynağında ayrı toplanan geri kazanılabilir atıkların toplanması kapsamında yürütülen faaliyetlerin ilgili mevzuata uygun olarak planlanmasını ve gerçekleşmesini takip ve koordine etmek,
5.17.1. 27.12.2017 Tarih ve 30283 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Ambalaj Atığı Kontrolü Yönetmeliği hükümleri gereğince protokol veya ihale yapılmasını sağlamak. Protokollü firmalardan veya ihaleleri alan yükleniciden/yüklenicilerden temin edilen ürün ya da hizmetlerde herhangi bir aksaklık olması durumunda ilgili sözleşmede yer alan hükümlerin uygulanmasını sağlamak.
5.17.2. Belediyemiz araçlarından kaynaklanan ve açık alana terk edilen ömrünü tamamlamış lastiklerin toplanmasını ve 25 Kasım 2006 tarih ve 26357 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği gereği gerekli çalışmaları yapmak.
5.17.3. Belediyemiz birimlerinde , haneler ve kurumlarda üretilen , atık elektrikli ve elektronik eşyaların toplanmasını ve 22 mayıs 2012 tarih ve 28300 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Atık Elektrikli Ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliği gereği gerekli çalışmaları yapmak.
5.17.4. Belediyemiz sınırları dahilinde üretilen, atık pillerin toplanmasını ve 31.08.2004 tarih ve 25569 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Atık Pil Ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği gereği gerekli çalışmaları yapmak.
5.17.5. Belediyemiz sınırları dahilinde 6 Haziran 2015 Tarih ve 29378 sayılı resmi gazetede yayımlanan Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği kapsamında atık yağların kanalizasyona dökülmesini önlemek, bitkisel atık yağların çevreye olan zararları konusunda halkı bilinçlendirmek, bitkisel atık yağ üreticisi işyerlerinin lisanslı bitkisel atık yağ toplayıcısı firmalar ile sözleşme yapmalarını sağlamak ve hanelerde oluşan bitkisel atık yağların toplanmasını sağlamak.
5.17.6. Çevre ile ilgili tüm eğitim çalışmaları ,bilinçlendirme faaliyetleri ve projeleri Müdürlük olarak , gerekli görüldüğünde ise ilgili paydaşlar/Müdürlükler ile gerçekleştirmek.
5.18. Müdürlük hizmetleri gereği ihtiyaç duyulan mal ve hizmet alımlarının 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında uygun alım yöntemi ile temin etmek.
5.19. 12.07.2019 Tarih ve 30829 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında gerekli çalışmaları takip ve koordine etmek .
5.19.1. Belediyemiz hizmet binalarında ilgili birimlerce görevlendirilen birim odak noktaları ile koordineli olarak kaynağında ayrı toplanan atıkların toplanması , taşınması ve ilgili iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak.
5.19.2. İlçe sınırların içerisinde yer alan tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarında ilgili kurumlarca görevlendirilen odak noktaları ile koordineli olarak kaynağında ayrı toplanan atıkların toplanması , taşınması ve ilgili iş ve işlemlerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak.
5.19.3. İlçe sınırları içerisinde yer alan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında görevlendirilen odak noktalarıyla koordineli olarak kaynağında ayrı toplanan atıkların toplanması , taşınması ve ilgili iş ve işlemlerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak .
5.20. Belediye tarafından yerine getirilmesi gereken çevre koruma ve kontrol hizmetlerini düzenli ve koordineli bir şekilde yürütmek. Doğal varlıkların ve çevre sağlığının korunmasını ve geliştirilmesine yönelik öncelikli projeler yapmak, uygulamasını ve sürdürebilirliğini sağlamak. Çevre kirliliği yaratan unsurları tespit ederek gerekli önlemleri almak ve alınmasını sağlamak .
5.21. Belediye tarafından yapılan çevre bilinci ve farkındalık çalışmalarını koordine etmek ve bu çalışmalarla ilgili gerçekleşmeleri dönemsel olarak Başkan Yardımcılığı’na raporlamak .
5.22. Müdürlüğün faaliyet alanları içerisindeki dilekçe, talep ve şikayetlerin incelenerek gerekli iyileştirme çalışmalarını başlatmak, takip ederek ilgili kişi/birimlere geri bildirimde bulunmasını sağlamak.
5.23. Müdürlük bünyesinde görev alan çalışanların puantajlarının takip edilerek ilgili birimlere bildirilmesini sağlamak.
5.24. Müdürlüğe bağlı çalışma alanlarında iş güvenliği ile ilgili tedbirlerin alınmasını sağlamak.
5.25. Müdürlük personelinin gerekli eğitim ihtiyacını belirleyerek İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne iletmek ve planlanan eğitimlere personelin katılımını sağlamak
5.26. Müdürlük faaliyetleri ile ilgili istatistiklerin oluşturulmasını sağlamak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
VETERİNERLİK HİZMETLERİ BÜROSU
Bu yönetmelik 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği, 6343 sayılı Veteriner Hekimliğin İcrasına Dair Kanun, Halk Sağlığı Alanında Haşerelere Karşı İlaçlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik göz önüne alınarak çalışan bir birimdir.
VETERİNER GÖREV ve SORUMLULUKLARI
1.Temizlik İşleri Müdürüne bağlı çalışır.
2.5393 Sayılı Belediye Kanunu olmak üzere Yasa ve yönetmeliklerce Veteriner Hekime verilen görevlerin eksiksiz yürütülmesini sağlamak.
3.Görevle ilgili müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak.
4.Yapılan tüm işlerde yasal yükümlülükleri aşmadan gereksiz prosedürleri azaltmak.
5.Daha etkin çalışmalar yapabilmesi için yeni projeler üretmek.
6.Veteriner hizmetlerinin amaç ve görevlerini gerçekleştirmek için hedefleri belirlemek, çalışma programlarını hazırlamak, işlemleri standartlaştırmak.
ÇEVRE SAĞLIĞI İLAÇLAMA SORUMLULUKLARI
1.Mudanya ilçe sınırları içinde kent zararlılarına karşı halk sağlığını korumak. Yeşil alan zararlılarına karşı mücadele ederek bitki sağlığını korumak.
2.Kamu alanları dışında özel ve tüzel kişilere ait kapalı alanlarda haşere mücadelesi ile dezenfeksiyonu gereken iş yerlerinde çevre sağlığı ilaçlamalarını yapmak.
3.Yapılacak çevre sağlığı ilaçlamaları için ekip oluşturmak, çalışmalarını yönlendirmek ve denetlemek.
4.Mudanya Belediyesi sınırlarında insekt, kene zararlıları, yeşil alanlarda afit üreme alanlarını tespit ederek mücadele programları hazırlamak.
5.Tespit edilen bölgelerde fiziksel iyileştirmelerin yapılması için çeşitli müdürlüklerle iş birliği yapmak.
6.Yapılacak ilaçlamalar için programlar hazırlamak ve yapılan ilaçlamaların etkinliğini test etmek.
7.İnsekt ve afit şikayetlerini yerinde inceleyerek yapılacak ilaçlamanın şekline karar vermek.
8.Kullanılan ilaçların hazırlanmasına refakat etmek.
9.Pazar yerleri, metruk bina ve konutların ilaçlanmasını sağlamak.
10.Çalışan işçilerin iş güvenliğini sağlamak ve sağlık kontrollerini yaptırmak.
11.Yapılan ilaçlamaları kayıt altına almak.
12.İnsektisit ile mücadele çalışmaları konusunda diğer ilçe belediyeleri ve Büyükşehir Belediyesi ile gerekli koordinasyonu sağlamak ve ilçedeki çalışmaların Büyükşehir’in çalışmasıyla paralel yürütülmesini temin etmek.
HAYVAN SAĞLIĞI, MÜŞAHADE ve KARANTİNA HİZMETLERİ
1.Sahipsiz sokak hayvanlarının rehabilitasyonuna yönelik bakım, tedavi ve kısırlaştırma merkezi oluşturmak amacıyla çalışmalar yapmak.
2.Sahipsiz sokak hayvanlarının toplanması için ekip oluşturmak.
3.Toplanan sahipsiz hayvanların kısırlaştırılması, iç ve dış parazit mücadelesi, kuduz aşılarının yapılması sonrası işaretlenerek alındığı yere bırakılması.
4.Bu hizmet birimindeki tüm programları hazırlamak, çalışanları yönlendirmek ve denetlemek.
5.Sahipsiz hayvanların sahiplendirilmesi amacıyla çeşitli çalışmalar yapmak.
6.Hasta sahipsiz hayvanın tedavisini yapmak veya yaptırmak.
7.Çalışan işçilerin hizmet içi eğitim çalışmalarını yaptırmak veya yapmasını sağlamak.
8.Çalışan işçilerin iş güvenliğini sağlamak.
9.Gerekli malzeme, ilaç ekipmanın teminini sağlamak. Bunların bakım ve onarımını yaptırmak.
10.Yapılan işlemleri kayıt altına almak.
11.Şüpheli ısırma ve tırmalama vakalarında kuduz yönünden olayı yerinde inceleyerek tutanaklar hazırlayarak ilgili kurumlara bildirmek.
12.Vatandaşı bilgilendirici eğitimler düzenlemek.
13.İlçe sınırları içerisinde tespit edilen salgın ve bulaşıcı hastalıklarla mücadele konusunda belediye içinde ve dışındaki diğer müdürlüklerle gerekli, koordinasyonu sağlamak.
14.Başta kuduz olmak üzere avian influenza, lyme, leishmania, brucella gibi çeşitli zoonoz ve salgın hastalıklarla mücadele için gereken faaliyetlerin planlanması ve gerçekleştirilmesini sağlamak. İlçe tarımla koordinasyonu oluşturmak.
15.3285 Sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa Tabi ihbarı mecburi bir hastalık çıktığında yada ani ölümlerde İlçe Tarım Müdürlüğünü bilgilendirmek ve ilgililerce alınacak yasal tedbirlerin uygulamasına gözlemci olmak.
16.Güncel hayvan hakları Koruma Kanunu kapsamında ilçede yaşayan sahipli ve sahipsiz hayvanların kayıt altına alınması ve takibinin sağlanması.
17.Kurban Bayramında ilçe halkının sağlıklı kurban kesmesi için gerekli uygun şartları oluşturmak.
18.İlçe dahilinde bulunan yeni kurulan veya kurulacak olan hayvan pazarında ihbarı mecburi hastalıkların çıkışında ilgili kuruluşlarla irtibata geçerek gerekli tedbirleri almak. Pazar dışına çıkışı olan sevkiyatlarda menşe şahadetnamesi verilmesini sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yetki ve Sorumluluklar
6.1. Temizlik İşleri Müdürü; Yürürlükteki Belediye Kanunu ile diğer Kanun ve Yönetmelikler ile proje, plan, program ve prosedürlerde belirtilen ödevler ve sorumluluklar ile kendisine yukarıda verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili, Belediye Başkan Yardımcısı ve Başkan`a karşı sorumludur.
6.2. Temizlik İşleri Müdürlüğü`ne bağlı Büro Sorumlusu, Kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili ve Müdüre karşı sorumludur.
6.3. Temizlik İşleri Müdürlüğü`ne bağlı Kontrolörler, sorumlu olduğu iş koluna ait görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili , Büro Sorumlusu ve Müdüre karşı sorumludur.
6.4. Diğer Personel; Müdürlüğe ait işlerin yerine getirilmesinde kendilerine verilen görevleri gereği gibi ve süresi içinde yerine getirmekle yükümlü, ilgili Kontrolör ve Müdüre karşı sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yürürlük
7.1. Bu yönetmelik Mudanya Belediye Meclisi’nin kabulü ve Mudanya Belediyesi resmi web sitesinde yayımı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
8.1. Bu yönetmelik hükümleri Mudanya Belediye Başkanı adına Temizlik İşleri Müdürü tarafından yürütülür.